اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۰۷

تصویب طرح فائو درباره تغییرات اقلیمی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۱۱۷
کشورهای عضو فائو در پایان کنفرانس این سازمان بر اهمیت نقش فائو در کمک به کشورها به منظور برای مقاوم‌سازی در برابر تغییرات اقلیمی مطابق با معاهده پاریس و نیز کاهش این تغییرات تأکید کردند.

کشورهای عضو فائو در پایان کنفرانس این سازمان بر اهمیت نقش فائو در کمک به کشورها به منظور برای مقاوم‌سازی در برابر تغییرات اقلیمی مطابق با معاهده پاریس و نیز کاهش این تغییرات تأکید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران به نقل از دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، کشورهای شرکت کننده در کنفرانس پنج روزه حکام فائو در آخرین جلسه این نشست برنامه کاری و بودجه این نهاد سازمان ملل را تصویب کرده و از تلاش‌های جاری آن با هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار قدردانی کردند.

 

در این کنفرانس بودجه پیشنهادی «خوزه گرازیانو داسیلوا»، مدیر کل فائو، برای پیشبرد برنامه این نهاد در دوره ۲۰۱۹-۲۰۱۸ که بالغ بر یک میلیاردو و ۵ میلیون دلار است، تصویب شد.  داسیلوا در روز پایانی کنفرانس حکام فائو که جمعه برگزار شد، گفت: مفتخرم که برنامه کاری و بودجه توسط تمام کشورهای حاضر در کنفرانس، بدون رأی ممتنع، تصویب شد.

 

وی افزود: ما نیاز به پیاده‌سازی سیستم‌های غذایی پایدار داریم که مواد مغذی و غذای قابل دسترس، خدمات اکوسیستمی و مقاوم‌سازی در برابر تغییرات اقلیمی را هم‌اکنون و نیز در آینده به همه ارائه کند. و از همین حالا، تغذیه مردم باید شانه به شانه تغذیه زمین انجام شود.

 

در این کنفرانس همچنین موضوع پیشنهادی فائو برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با عنوان «تغییرات اقلیمی و تأثیر آن بر فعالیت‌های کاری» تصویب شد.

 

شرکت کنندگان در کنفرانس حکام بر اهمیت نقش فائو در پشتیبانی از کشورها برای اجرای اقدامات ملی مطابق توافق پاریس، و نیز فعالیت‌های کلی آنها برای پذیرش و افزایش مقاوم‌سازی در برابر تغییرات اقلیمی و نیز در کمک به کاهش این تغییرات تأکید شد.

 

در این کنفرانس همچنین تأکید شد که موضوع دوسالانه فائو در راستای «استراتژی تغییرات اقلیمی فائو» و نیز اجرای «برنامه اقدام جهانی امنیت غذایی و تغذیه در کشورهای جزیره‌ای در حال توسعه» است.

 

چهلمین نشست کنفرانس فائو از ۳ تا ۷ جولای (۱۲ تا ۱۶ تیر) برگزار شد. این کنفرانس بالاترین نهاد مدیریت فعالیت‌های فائو بوده و جلسات آن به صورت دوسالانه برگزار می‌شوند.

 

در مجموع، ۱۱۵۰ هیأت از ۱۸۱ کشور جهان، شامل پیتر تامسون، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، ۱۰۵ وزیر، ۲۵ قائم‌مقام وزیر و تعداد زیادی از نمایندگان پارلمانی در این کنفرانس شرکت کردند.

 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016